Signalen voor contractmanagement

Het is belangrijk dat zorg op de juiste manier wordt geleverd en contractuele afspraken worden nagekomen. Via deze pagina kunnen signalen over problemen in de samenwerking met een zorgaanbieder gemeld kunnen worden. Heeft u een discussie met een aanbieder over de in te zetten zwaarte van behandeling, is een aanbieder niet bereid om zorg af te schalen, komt een aanbieder de gemaakte afspraken niet na, of is de aanbieder niet goed bereikbaar. Meld het dan bij het contractmanagement door gebruik te maken van onderstaande knop.

Naar het meldingsformulier


Toelichting

Het is belangrijk dat de communicatie tussen de zorgaanbieder en het sociaal team goed verloopt én contractuele afspraken worden nagekomen. Signaleert u dat zorg wordt geleverd door onder- of overgekwalificeerd personeel of de aanbieder haar contractuele verplichtingen niet nakomt, meld dit dan via bovenstaande knop. Bijvoorbeeld als u denkt dat een aanbieder een cliënt intensieve zorg toeschrijft, maar deze cliënt volgens u ook met een gemiddelde behandeling geholpen is.

Iedereen mag een melding doen. De contractbeheerder beoordeelt deze melding in afstemming met de contractmanager. Vervolgens zal besloten worden of er contact zal worden gelegd met de aanbieder. Dit zal telefonisch, per mail, in een gepland contractmanagementgesprek of een ingelast gesprek worden gedaan. De vervolgstap is afhankelijk van de inhoud van het signaal. Na uw melding krijgt u bij het achterlaten van een e-mailadres een ontvangstbevestiging. Een melding kan ook anoniem gedaan worden

Welke situaties zijn relevant voor contractmanagement?

  • Zorg leveren met ondeskundig, onder- of overgekwalificeerd personeel;
  • Zorg leveren met een hogere intensiteit dan nodig wordt geacht door de toegang;
  • Een aanbieder is slecht tot niet bereikbaar;
  • Een aanbieder raakt in conflict met een toegangsmedewerker;
  • Een aanbieder start een zorgtraject zonder dat deze vooraf een startzorgbericht heeft ontvangen;
  • Een aanbieder weigert een cliënt in zorg te nemen, terwijl de aanbieder wel is gecontracteerd voor het product;
  • Een aanbieder weigert een product aan te bieden, terwijl de aanbieder wel is gecontracteerd voor het product;
  • Een aanbieder heeft een wachtlijst langer dan 14 weken;
  • Aanbieder levert zorg, terwijl het niet (meer) nodig is;
  • Een aanbieder heeft de administratie die niet op orde;
  • Een aanbieder is oneerlijk over een situatie;
  • Een aanhoudende discussie met een aanbieder.

Hoe maak ik een melding?

U kunt een melding doen via de link “Naar het meldingsformulier“. Let op, u gaat dan naar een pagina van de gemeente Gouda. Hier verzamelen wij alle meldingen uit de gemeenten Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Krimpenerwaard, Waddinxveen en Zuidplas.

Meldingen voor toezicht

Wanneer u een melding heeft met betrekking tot fraude of een vermoeden van een gebrek aan kwaliteit van zorg kunt u deze melding melden door gebruik te maken van het tabblad “Toezicht”.


Contact Webarchief, Disclaimer, Privacyverklaring             Naar het begin van de pagina